Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El taller de escritura como una alternativa a la enseñanza de la lengua en atención a la diversidad

URI:
http://hdl.handle.net/11162/32630
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Robles Montes, Concepción
Date:
2002
Published in:
Aularium. 2002, n. 2, junio ; p. 80-85
Abstract:

Expone, analiza y valora los objetivos de un taller de escritura, llevado a cabo en Moratalaz (Madrid), como alternativa para la enseñanza de la lengua con alumnos con necesidades de refuerzo educativo. Además, presenta varias propuestas para trabajar los diferentes tipos de textos con los alumnos. Finalmente, reflexiona sobre los aspectos metodológicos en los que basa la actividad del lenguaje.

Expone, analiza y valora los objetivos de un taller de escritura, llevado a cabo en Moratalaz (Madrid), como alternativa para la enseñanza de la lengua con alumnos con necesidades de refuerzo educativo. Además, presenta varias propuestas para trabajar los diferentes tipos de textos con los alumnos. Finalmente, reflexiona sobre los aspectos metodológicos en los que basa la actividad del lenguaje.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza de lenguas; lengua española; taller de creatividad; innovación pedagógica; pedagogía diferencial
Otras Materias:
ESO; Alumnos con Necesidades Educativas Especiales (ACNEE)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.