Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El Proyecto Arianne en Canarias : construir una cultura del cambio educativo

URI:
http://hdl.handle.net/11162/31797
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Barragán Medero, Fernando; García, María J.; Rodríguez, Juan D.
Date:
1999
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 1999, n. 284, octubre ; p. 54-57
Abstract:

Interdisciplinariedad, segregación pedagógica, constructivismo e investigación-acción son los cuatro pilares sobre los que se fundamenta la implementación del Proyecto Arianne en un instituto canario. Se describe con detalle las distintas fases de trabajo puestas en marcha y concede especial progatonimos a la investigación realizada sobre las ideologías de chicos y chicas. Las conclusiones extraídas tras la conversación de tres grupos de adolescentes sirven para diseñar un modelo específico de intervención educativa..

Interdisciplinariedad, segregación pedagógica, constructivismo e investigación-acción son los cuatro pilares sobre los que se fundamenta la implementación del Proyecto Arianne en un instituto canario. Se describe con detalle las distintas fases de trabajo puestas en marcha y concede especial progatonimos a la investigación realizada sobre las ideologías de chicos y chicas. Las conclusiones extraídas tras la conversación de tres grupos de adolescentes sirven para diseñar un modelo específico de intervención educativa..

Leer menos
Materias (TEE):
coeducación; investigación acción; programa de acción comunitario
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.