Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Orientaciones para favorecer la autoestima en la educación

URI:
http://hdl.handle.net/11162/31468
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Touza Garma, Carmen; Royo García, María del Pilar
Date:
2000
Published in:
Educadores : revista de la Federación Española de Religiosos de Enseñanza. 2000, v. 42, n. 196 ; p. 449-465
Abstract:

En contextos educativos es necesario un determinado nivel de autoestima por debajo del cual es muy difícil la adaptación escolar. Se hace la distinción entre el término autoestima y autoconcepto. De ahí se pasa a explicar el proceso de elaboración personal de la autoestima, para exponer después los factores y mecanismos que ayudan a formar una sana autoestima. Se destaca la figura del educador como alguien capaz de trabajar a favor o en contra de la sana autoestima en sus alumnos.

En contextos educativos es necesario un determinado nivel de autoestima por debajo del cual es muy difícil la adaptación escolar. Se hace la distinción entre el término autoestima y autoconcepto. De ahí se pasa a explicar el proceso de elaboración personal de la autoestima, para exponer después los factores y mecanismos que ayudan a formar una sana autoestima. Se destaca la figura del educador como alguien capaz de trabajar a favor o en contra de la sana autoestima en sus alumnos.

Leer menos
Materias (TEE):
autoestima; percepción de sí mismo; concepto de sí mismo; psicología del niño; rol del profesor
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.