Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Ejemplo de exploración de la geometría desde la óptica logo : generación de polígonos regulares

URI:
http://hdl.handle.net/11162/29207
Full text:
http://mascvuex.unex.es/revistas ...
View/Open
Art. 3.pdf (1.841Mb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Luengo González, Ricardo; Casas García, Luis Manuel; Márquez Zurita, Luis
Date:
1991
Published in:
Campo abierto. 1991, n. 8 ; p. 39-75
Abstract:

Se indica que la geometría diferencial de la tortuga se presta a la exploración del espacio desde un punto de vista distinto a la Geometría Euclídea. Posteriormente, se presenta un ejemplo de micromundo que puede servir para comprender ese punto de vista y el isomorfismo existente entre las dos geometrías, a la vez que abre un camino de exploración para compartir con los alumnos en el proceso de enseñanza-aprendizaje.

Se indica que la geometría diferencial de la tortuga se presta a la exploración del espacio desde un punto de vista distinto a la Geometría Euclídea. Posteriormente, se presenta un ejemplo de micromundo que puede servir para comprender ese punto de vista y el isomorfismo existente entre las dos geometrías, a la vez que abre un camino de exploración para compartir con los alumnos en el proceso de enseñanza-aprendizaje.

Leer menos
Materias (TEE):
geometría; matemáticas; método de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.