Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Reconocimiento y cooperación en la intervención en infancia en riesgo social

URI:
http://hdl.handle.net/11162/29059
Full text:
http://www.raco.cat/index.php/Ed ...
View/Open
00920113012821.pdf (490.0Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ibáñez Perera, Joan
Date:
2011
Published in:
Educación social : revista de intervención socioeducativa. 2011, n. 47, enero-abril ; p. 97-106
Abstract:

Frente al progresivo aumento de las tareas de carácter burocrático en la atención a menores en riesgo social se presentan otras formas de intervención que pretenden lograr un trabajo conjunto de profesionales y familias. Esta cooperación reconoce las capacidades de los menores y sus familias para superar las posiciones de marginalidad. Se describe cuáles son los objetivos de este tipo de intervención y sus implicaciones para los profesionales .

Frente al progresivo aumento de las tareas de carácter burocrático en la atención a menores en riesgo social se presentan otras formas de intervención que pretenden lograr un trabajo conjunto de profesionales y familias. Esta cooperación reconoce las capacidades de los menores y sus familias para superar las posiciones de marginalidad. Se describe cuáles son los objetivos de este tipo de intervención y sus implicaciones para los profesionales .

Leer menos
Materias (TEE):
intervención; niño de alto riesgo; protección a la infancia; trabajo en equipo; discriminación social
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.