The use of e-books to improve the academic performance of students in the subject of Physics : implications for counselling
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2024Publicado en:
Innoeduca : international journal of technology and educational innovation. 2024, v. 10, n. 1 ; p. 29-44Resumen:
The utilization of ICT resources has the potential to improve teaching and learning, according to the literature. To ascertain the possible influence of e-books on students¿ achievement in physics, no empirical research has been done in Nigeria. Hence the need for this study. Utilizing a simple repeated measures research design, this study was driven by a quantitative research methodology. The study included 58 senior secondary two (2) physics students who were randomly selected from secondary schools in the Nsukka Education zone. The Physics Achievement Test (PAT), which has been trial tested and face and content validated, was used to collect the data. The internal consistency dependability for the PAT components was .76.The repeated measures analysis of variance was used to analyze the data collected. It was discovered that the learners¿ ac-cess to e-books significantly impacted (p < .05) how well they performed in Physics. This research finding has implications for counselling in that teachers and their schools need to be provided educational guidance and couselling by the librarian-counsellor on the legal and ethical implications of using ICT resources like e-books to deliver physics instructions in schools.
The utilization of ICT resources has the potential to improve teaching and learning, according to the literature. To ascertain the possible influence of e-books on students¿ achievement in physics, no empirical research has been done in Nigeria. Hence the need for this study. Utilizing a simple repeated measures research design, this study was driven by a quantitative research methodology. The study included 58 senior secondary two (2) physics students who were randomly selected from secondary schools in the Nsukka Education zone. The Physics Achievement Test (PAT), which has been trial tested and face and content validated, was used to collect the data. The internal consistency dependability for the PAT components was .76.The repeated measures analysis of variance was used to analyze the data collected. It was discovered that the learners¿ ac-cess to e-books significantly impacted (p < .05) how well they performed in Physics. This research finding has implications for counselling in that teachers and their schools need to be provided educational guidance and couselling by the librarian-counsellor on the legal and ethical implications of using ICT resources like e-books to deliver physics instructions in schools.
Leer menosLa utilización de los recursos TIC tiene el potencial de mejorar la enseñanza y el aprendizaje, según la literatura. Para determinar la posible influencia de los libros electrónicos en el rendimiento de los estudiantes en física, no se ha realizado ninguna investigación empírica en Nigeria. Utilizando un diseño de investigación simple de medidas repetidas, el estudio fue impulsado por una metodología de investigación cuantitativa. Se incluyó a 58 estudiantes de física de secundaria superior dos (2) que fueron seleccionados al azar de escuelas secundarias en la zona educativa de Nsukka. Para recopilar los datos se utilizó el Physics Achievement Test (PAT), que ha sido probado y validado de cara y contenido. La confiabilidad de consistencia interna para los componentes PAT fue .76. Se utilizó el análisis de varianza de medidas repetidas para analizar los datos recopilados. Se descubrió que el acceso de los alumnos a los libros electrónicos tuvo un impacto significativo (p < .05) en su desempeño en Física. El hallazgo de investigación tiene implicaciones para el asesoramiento en el sentido de que los maestros y sus escuelas deben recibir orientación educativa y asesoramiento por parte del bibliotecario-consejero sobre las implicaciones legales y éticas del uso de recursos de TIC como libros electrónicos para impartir instrucciones de física en las escuelas.
La utilización de los recursos TIC tiene el potencial de mejorar la enseñanza y el aprendizaje, según la literatura. Para determinar la posible influencia de los libros electrónicos en el rendimiento de los estudiantes en física, no se ha realizado ninguna investigación empírica en Nigeria. Utilizando un diseño de investigación simple de medidas repetidas, el estudio fue impulsado por una metodología de investigación cuantitativa. Se incluyó a 58 estudiantes de física de secundaria superior dos (2) que fueron seleccionados al azar de escuelas secundarias en la zona educativa de Nsukka. Para recopilar los datos se utilizó el Physics Achievement Test (PAT), que ha sido probado y validado de cara y contenido. La confiabilidad de consistencia interna para los componentes PAT fue .76. Se utilizó el análisis de varianza de medidas repetidas para analizar los datos recopilados. Se descubrió que el acceso de los alumnos a los libros electrónicos tuvo un impacto significativo (p < .05) en su desempeño en Física. El hallazgo de investigación tiene implicaciones para el asesoramiento en el sentido de que los maestros y sus escuelas deben recibir orientación educativa y asesoramiento por parte del bibliotecario-consejero sobre las implicaciones legales y éticas del uso de recursos de TIC como libros electrónicos para impartir instrucciones de física en las escuelas.
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