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dc.contributor.authorBeaskoetxea Elezgarai, Udane
dc.contributor.authorIruskieta Quintian, Mikel
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationp. 78-80spa
dc.identifier.issn0214-9753spa
dc.identifier.urihttps://ojs.ehu.eus/index.php/Tantak/article/view/20149/19079spa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11162/264097
dc.descriptionResumen basado en el de la publicaciónspa
dc.descriptionTítulo, resumen y palabras clave, en euskera y en inglésspa
dc.description.abstractSe analiza la influencia directa que la lectura sonora significativa del cuento 'Martín Txiki y Basajaun' tiene en la capacidad lingüística y comunicativa de los niños y niñas de un grupo concreto. Más concretamente, el cuento se ha adaptado al euskera vizcaíno y se ha leído en un aula de 4 años de Educación Infantil del CEIP Legarda de Mungia para analizar su influencia en el conocimiento del dialecto. La forma de trabajo para la intervención se ha basado en el constructivismo. Por lo tanto, se han realizado actividades previas para determinar qué adquisición tienen los niños del dialecto. Posteriormente, se ha realizado una lectura de dicho cuento en euskera unificado y en el dialecto occidental. En general, se llega a la conclusión de que la lectura en dialecto ha completado esta competencia, aunque se han dado resultados diferentes en función de su lengua materna.spa
dc.description.abstractLan honetan Martin Txiki eta Basajaunak ipuinaren irakurketa ozen esanguratsuak talde zehatz bateko haurren hizkuntza- eta komunikazio-gaitasunean izan duen eragin zuzena aztertu da, beren beregi diseinatutako esku-hartze eta ikerketa baten bidez. Zehatzago, ipuina bizkaierara moldatu da eta Mungiako Legarda HLHI ikastetxeko Haur Hezkuntzako 4 urteko gela batean irakurri da, horrek haurrek duten euskalkiaren ezagutzan eta egiten duten erabileran duen eragina aztertzeko. Eskuhartzea egiteko lan moldea konstruktibismoan oinarritu da. Beraz, haurrek euskalkiaren zein jabekuntza duten zehazteko aurretiazko jarduerak egin dira. Ondoren, ipuin horren irakurketa esanguratsua burutu da euskara batuan eta mendebaldeko euskalkian, horren osteko jardueren bidez, euskalkian irakurtzeak haur ezberdinen ahozko komunikazio-gaitasunean izan duen eragina neurtzeko. Orokorrean ondorioztatu da euskalkian egindako irakurketak gaitasun hori osotu duela, nahiz eta euren ama-hizkuntzaren arabera emaitza ezberdinak eman diren.spa
dc.format.mediumDigitalspa
dc.format.mediumRevistaspa
dc.language.isoeusspa
dc.relation.ispartofTantak. 2019, n. 31 ; p. 53-80spa
dc.rightsCC BY-NC-ND 4.0spa
dc.subjectlengua vascaspa
dc.subjectdialectospa
dc.subjectlenguaje habladospa
dc.subjectaprendizajespa
dc.subjecteducación de la primera infanciaspa
dc.subjectcuentospa
dc.subjectinvestigaciónspa
dc.titleIpuin-moldaketa herri-hizkerara egokitzeko eta modu esanguratsuan kontatzeko markaketa : ahozko komunikazioa lantzen eta aztertzen Haur Hezkuntzako gelaneus
dc.typeArtículo de revistaspa
dc.audienceProfesoradospa
dc.audienceFamiliasspa
dc.bbddAnalíticasspa
dc.description.paisESPspa
dc.educationLevelEducación Infantilspa
dc.title.journalTantakspa
dc.identifier.doi10.1387/tantak.20149spa


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