TAMS, una aplicació multimèdia per alumnes amb TEA centrada en aspectes organitzatius i comunicatius dins l¿àmbit escolar
Texto completo:
https://dspace.uib.es/xmlui/bits ...Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Trabajo fin de másterEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2021Resumen:
Se presenta el diseño de un prototipo de una aplicación móvil para tablets y smartphones que ayude a los alumnos con autismo a programarse y comunicarse, a la vez que facilite su inclusión en la escuela. Primero, se define qué es el Trastorno del Espectro Autista, los beneficios de las nuevas tecnologías y de las aplicaciones móviles. Después, se explica el proceso de creación de la aplicación: destinatarios, objetivos, contenidos, recursos, experimentación, evaluación. Para terminar, se enumeran los beneficios, a nivel organizativo y comunicativo, que presenta la aplicación definitiva, entre las que destaca el desarrollo de habilidades para la autogestión, la autonomía y relaciones interpersonales. Se concluye que se podría llevar a cabo otra futura línea de investigación destinada al ámbito laboral.
Se presenta el diseño de un prototipo de una aplicación móvil para tablets y smartphones que ayude a los alumnos con autismo a programarse y comunicarse, a la vez que facilite su inclusión en la escuela. Primero, se define qué es el Trastorno del Espectro Autista, los beneficios de las nuevas tecnologías y de las aplicaciones móviles. Después, se explica el proceso de creación de la aplicación: destinatarios, objetivos, contenidos, recursos, experimentación, evaluación. Para terminar, se enumeran los beneficios, a nivel organizativo y comunicativo, que presenta la aplicación definitiva, entre las que destaca el desarrollo de habilidades para la autogestión, la autonomía y relaciones interpersonales. Se concluye que se podría llevar a cabo otra futura línea de investigación destinada al ámbito laboral.
Leer menosEs presenta el disseny d'un prototip d'una aplicació mòbil per a tauletes i telèfons intel·ligents que ajudi els alumnes amb autisme a programar-se i comunicar-se, alhora que faciliti la seva inclusió a l'escola. Primer, es defineix què és el Trastorn de l'Espectre Autista, els beneficis de les noves tecnologies i de les aplicacions mòbils. Després, s'explica el procés de creació de l'aplicació: destinataris, objectius, continguts, recursos, experimentació, avaluació. Per a acabar, s'enumeren els beneficis, en l'àmbit organitzatiu i comunicatiu, que presenta l'aplicació definitiva, entre les quals destaca el desenvolupament d'habilitats per a l'autogestió, l'autonomia i relacions interpersonals. Es conclou que es podria dur a terme una altra futura línia de recerca destinada a l'àmbit laboral.
Es presenta el disseny d'un prototip d'una aplicació mòbil per a tauletes i telèfons intel·ligents que ajudi els alumnes amb autisme a programar-se i comunicar-se, alhora que faciliti la seva inclusió a l'escola. Primer, es defineix què és el Trastorn de l'Espectre Autista, els beneficis de les noves tecnologies i de les aplicacions mòbils. Després, s'explica el procés de creació de l'aplicació: destinataris, objectius, continguts, recursos, experimentació, avaluació. Per a acabar, s'enumeren els beneficis, en l'àmbit organitzatiu i comunicatiu, que presenta l'aplicació definitiva, entre les quals destaca el desenvolupament d'habilitats per a l'autogestió, l'autonomia i relacions interpersonals. Es conclou que es podria dur a terme una altra futura línia de recerca destinada a l'àmbit laboral.
Leer menos