Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Una contribución al debate sobre conceptos y objetos matemáticos : la posición ingenua en la teoría realista versus el modelo antropológico en una teoría pragmática

URI:
http://hdl.handle.net/11162/24961
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
DïAmore, Bruno
Date:
2001
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2001, n. 27 ; p. 51-76
Abstract:

En este artículo se analizan diferentes interpretaciones de los términos 'concepto y objeto' en matemáticas, en la historia de los pensamientos filosófico y psicológico y en la reciente acepción 'antropológica', mostrando como introducirse en una teoría 'pragmática'.

En este artículo se analizan diferentes interpretaciones de los términos 'concepto y objeto' en matemáticas, en la historia de los pensamientos filosófico y psicológico y en la reciente acepción 'antropológica', mostrando como introducirse en una teoría 'pragmática'.

Leer menos
Materias (TEE):
proceso de aprendizaje; concepto; terminología
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.