Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Dropping out of school and its impact over the course of life : towards the creation of a questionnaire to assess the hardship related to scholastic abandonment and the impact of COVID in adult life

URI:
https://hdl.handle.net/11162/249245
Full text:
https://octaedro.com/wp-content/ ...
Education Level:
Educación de Adultos
Document type:
Capítulo de libro
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Mori, Samuele; Piazzoli, Andrea
Date:
2022
Published in:
Prevención del fracaso académico y del abandono escolar. Barcelona. 2022 ; p. 311-322
Abstract:

Se analiza el impacto de la deserción escolar en la población con carencias a través de métodos cuantitativos. Se incluye la administración en cuatro países europeos diferentes: Italia, Grecia, España y Portugal. Más concretamente, se analizan los distintos grupos de discusión de cada país socio para la creación de un cuestionario que evaluará el malestar relacionado con las dos variables independientes: el abandono escolar y la pandemia de Covid y su impacto.

Se analiza el impacto de la deserción escolar en la población con carencias a través de métodos cuantitativos. Se incluye la administración en cuatro países europeos diferentes: Italia, Grecia, España y Portugal. Más concretamente, se analizan los distintos grupos de discusión de cada país socio para la creación de un cuestionario que evaluará el malestar relacionado con las dos variables independientes: el abandono escolar y la pandemia de Covid y su impacto.

Leer menos
Materias (TEE):
abandono de estudios; éxito escolar; epidemia; cuestionario; evaluación; análisis comparativo
Otras Materias:
COVID-19
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.