Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Uso del Geogebra en el aprendizaje de las transformaciones

URI:
http://hdl.handle.net/11162/24778
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Morera Úbeda, Laura
Date:
2011
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2011, n. 56, enero-marzo ; p. 95-104
Abstract:

Se presenta una experiencia didáctica en un entorno informático usando el programa Geogebra. Se analizan dos casos de estudiantes para validar la experiencia. El análisis se basa en la interpretación de los resultados y explicaciones de los alumnos entregados como trabajo individual. El objetivo es contribuir a desarrollar el proceso investigar-conjeturar-verificar, y analizar las características de este proceso para cada caso.

Se presenta una experiencia didáctica en un entorno informático usando el programa Geogebra. Se analizan dos casos de estudiantes para validar la experiencia. El análisis se basa en la interpretación de los resultados y explicaciones de los alumnos entregados como trabajo individual. El objetivo es contribuir a desarrollar el proceso investigar-conjeturar-verificar, y analizar las características de este proceso para cada caso.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; argumentación; informática; tecnología; didáctica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.