Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Teoria i pràctica educativa obrerista a Menorca : Joan Mir i Mir i les escoles laiques

URI:
https://hdl.handle.net/11162/247554
Full text:
https://dspace.uib.es/xmlui/hand ...
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Tesis doctoral
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Alzina Seguí, Pere Jaume
Date:
2009
Abstract:

S'analitza el pensament de Joan Mir i Mir i la influència que té sobre els moviments progressistes i sobre la creació d’escoles laiques a l’illa de Menorca entre el 1890 i 1939, moment en què neixen un conjunt d’experiències educatives de caire republicà i obrerista en el marc d’una societat de reduïdes dimensions però extraordinàriament rica i diversa en moviments associatius, culturals, polítics i educatius. Es descriuen i s'interpreten les cinc iniciatives escolars obreristes sorgides durant el període esmentat, en especial l’escola laica d’Alaior, que pot ser considerada la gran obra educativa de les forces progressistes. Metodològicament es tracta d'un estudi històrico-descriptiu basat en la revisió de les fonts. Finalment, s'aborden les conclusions que apunten com una societat petita, fragmentada i molt diversa fa camí cap a una educació universal, laica i democràtica.

S'analitza el pensament de Joan Mir i Mir i la influència que té sobre els moviments progressistes i sobre la creació d’escoles laiques a l’illa de Menorca entre el 1890 i 1939, moment en què neixen un conjunt d’experiències educatives de caire republicà i obrerista en el marc d’una societat de reduïdes dimensions però extraordinàriament rica i diversa en moviments associatius, culturals, polítics i educatius. Es descriuen i s'interpreten les cinc iniciatives escolars obreristes sorgides durant el període esmentat, en especial l’escola laica d’Alaior, que pot ser considerada la gran obra educativa de les forces progressistes. Metodològicament es tracta d'un estudi històrico-descriptiu basat en la revisió de les fonts. Finalment, s'aborden les conclusions que apunten com una societat petita, fragmentada i molt diversa fa camí cap a una educació universal, laica i democràtica.

Leer menos
 

Se analiza la ideología de Joan Mir i Mir y la influencia de éste en los movimientos progresistas y sobre la creación de escuelas laicas en la isla de Menorca entre el 1890 y el 1939, momento en que nacen un conjunto de experiencias educativas republicanas y obreristas en el marco de una sociedad de reducidas dimensiones pero extraordinariamente rica y diversa en movimientos asociativos, culturales, políticos y educativos. Se describen e interpretan las cinco iniciativas escolares obreristas surgidas durante el período comentado, en especial la escuela laica de Alaior, que puede ser considerada la gran obra educativa de les fuerzas progresistas. Metodológicamente se trata de una aproximación histórico-descriptiva basada en el análisis y revisión de las fuentes. Finalmente, se abordan las conclusiones que apuntan como una sociedad pequeña, fragmentada y muy diversa camina hacia a una educación universal, laica y democrática.

Se analiza la ideología de Joan Mir i Mir y la influencia de éste en los movimientos progresistas y sobre la creación de escuelas laicas en la isla de Menorca entre el 1890 y el 1939, momento en que nacen un conjunto de experiencias educativas republicanas y obreristas en el marco de una sociedad de reducidas dimensiones pero extraordinariamente rica y diversa en movimientos asociativos, culturales, políticos y educativos. Se describen e interpretan las cinco iniciativas escolares obreristas surgidas durante el período comentado, en especial la escuela laica de Alaior, que puede ser considerada la gran obra educativa de les fuerzas progresistas. Metodológicamente se trata de una aproximación histórico-descriptiva basada en el análisis y revisión de las fuentes. Finalmente, se abordan las conclusiones que apuntan como una sociedad pequeña, fragmentada y muy diversa camina hacia a una educación universal, laica y democrática.

Leer menos
 
Materias (TEE):
historia de la educación; organización; asociación; educación laica; educación obrera
Otras Materias:
Menorca; s. XX
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.