L¿educació inclusiva a les Illes Balears : especial referència a la LOMLOE i a la Llei d¿Educació de les Illes Balears
Texto completo:
https://ibdigital.uib.es/greenst ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2022Publicado en:
Anuari de l'educació de les Illes Balears. 2022 ; p. 396-411Resumen:
Se analiza la evolución que la educación inclusiva ha experimentado a lo largo del tiempo, reconocida de forma amplia y universal, en tratados Internacionales donde, desde el primer momento, el concepto de educación inclusiva ha sido indisoluble del mismo concepto de educación. Sin embargo, se observa desde su implantación definitiva a partir de la aprobación de la LOMLOE y de la Ley de Educación de las Islas Baleares, que ambas leyes la abordan bajo los mismos principios: derechos de la infancia, la inclusión, la participación, la calidad, la equidad, la no discriminación y la accesibilidad universal. Por tanto, tanto en el ámbito estatal como en el autonómico, se opta por un modelo de escolarización de alumnos con necesidades educativas especiales en centros ordinarios como regla general, y en centros de educación especial de forma excepcional, evitando así la desigualdad y garantizando una escolarización equilibrada y equitativa, la igualdad de oportunidades y el ejercicio de las libertades individuales.
Se analiza la evolución que la educación inclusiva ha experimentado a lo largo del tiempo, reconocida de forma amplia y universal, en tratados Internacionales donde, desde el primer momento, el concepto de educación inclusiva ha sido indisoluble del mismo concepto de educación. Sin embargo, se observa desde su implantación definitiva a partir de la aprobación de la LOMLOE y de la Ley de Educación de las Islas Baleares, que ambas leyes la abordan bajo los mismos principios: derechos de la infancia, la inclusión, la participación, la calidad, la equidad, la no discriminación y la accesibilidad universal. Por tanto, tanto en el ámbito estatal como en el autonómico, se opta por un modelo de escolarización de alumnos con necesidades educativas especiales en centros ordinarios como regla general, y en centros de educación especial de forma excepcional, evitando así la desigualdad y garantizando una escolarización equilibrada y equitativa, la igualdad de oportunidades y el ejercicio de las libertades individuales.
Leer menosS'analitza l'evolució que l'educació inclusiva ha experimentat al llarg del temps, reconeguda de forma àmplia i universal, en tractats Internacionals on, des del primer moment, el concepte d'educació inclusiva ha estat indissoluble del mateix concepte d'educació. No obstant això, s'observa des de la seva implantació definitiva a partir de l'aprovació de la LOMLOE i de la Llei d'Educació de les Illes Balears, que totes dues lleis l'aborden sota els mateixos principis: drets de la infància, la inclusió, la participació, la qualitat, l'equitat, la no discriminació i l'accessibilitat universal. Per tant, tant en l'àmbit estatal com en l'autonòmic, s'opta per un model d'escolarització d'alumnes amb necessitats educatives especials en centres ordinaris com a regla general, i en centres d'educació especial de manera excepcional, evitant així la desigualtat i garantint una escolarització equilibrada i equitativa, la igualtat d'oportunitats i l'exercici de les llibertats individuals.
S'analitza l'evolució que l'educació inclusiva ha experimentat al llarg del temps, reconeguda de forma àmplia i universal, en tractats Internacionals on, des del primer moment, el concepte d'educació inclusiva ha estat indissoluble del mateix concepte d'educació. No obstant això, s'observa des de la seva implantació definitiva a partir de l'aprovació de la LOMLOE i de la Llei d'Educació de les Illes Balears, que totes dues lleis l'aborden sota els mateixos principis: drets de la infància, la inclusió, la participació, la qualitat, l'equitat, la no discriminació i l'accessibilitat universal. Per tant, tant en l'àmbit estatal com en l'autonòmic, s'opta per un model d'escolarització d'alumnes amb necessitats educatives especials en centres ordinaris com a regla general, i en centres d'educació especial de manera excepcional, evitant així la desigualtat i garantint una escolarització equilibrada i equitativa, la igualtat d'oportunitats i l'exercici de les llibertats individuals.
Leer menos