Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Juego, matemáticas y ciencias, ¿son cultura?

URI:
https://hdl.handle.net/11162/240155
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Espigares Gámez, María José; Fernández Oliveras, Alicia; Oliveras Contreras, María Luisa
Date:
2022
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2022, n. 97 ; p. 10-17
Abstract:

El aprendizaje mediante el juego es una línea de investigación consolidada. Se elaboran microproyectos lúdicos para trabajar matemáticas y ciencias mediante juegos tradicionales, desde una perspectiva etnomatemática donde priman la cultura y los valores. Cada microproyecto es investigado y tiene tres fases: "Análisis" (origen, modo de jugar y potencial matemático-científico del juego elegido), "Diseño e implementación" y "Estudio de resultados".

El aprendizaje mediante el juego es una línea de investigación consolidada. Se elaboran microproyectos lúdicos para trabajar matemáticas y ciencias mediante juegos tradicionales, desde una perspectiva etnomatemática donde priman la cultura y los valores. Cada microproyecto es investigado y tiene tres fases: "Análisis" (origen, modo de jugar y potencial matemático-científico del juego elegido), "Diseño e implementación" y "Estudio de resultados".

Leer menos
Materias (TEE):
juego educativo; matemáticas; ciencias aplicadas; método de enseñanza; cultura
Otras Materias:
competencia matemática; competencia cívica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.