Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Destacar en el lineal : ¿cuál es el límite de lo razonable?

URI:
https://hdl.handle.net/11162/240148
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Vilches Latorre, Santiago; Gorriz Farré, Maite
Date:
2022
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2022, n. 97 ; p. 37-42
Abstract:

Destacar en el lineal es una necesidad de las marcas comerciales para sobrevivir en las estanterías de los supermercados, pero ¿cuál es el límite de lo razonable? La originalidad y la creatividad no tienen por qué estar reñidas con la ecología y la sostenibilidad. El razonamiento matemático permite adoptar una mirada crítica, creativa, innovadora y sostenible.

Destacar en el lineal es una necesidad de las marcas comerciales para sobrevivir en las estanterías de los supermercados, pero ¿cuál es el límite de lo razonable? La originalidad y la creatividad no tienen por qué estar reñidas con la ecología y la sostenibilidad. El razonamiento matemático permite adoptar una mirada crítica, creativa, innovadora y sostenible.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; creatividad; razonamiento; geometría; cálculo
Otras Materias:
competencia matemática; educación para el desarrollo sostenible
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.