Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Propuesta matemática: ¡Pizzas para la fiesta!

URI:
https://hdl.handle.net/11162/239053
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Huescar Vinent, Neus
Date:
2022
Published in:
Aula de innovación educativa. 2022, n. 314, abril ; p. 27-32
Abstract:

Se presenta una propuesta matemática llamada ¡Pizzas para la fiesta!, que nace de la necesidad de fomentar el cambio en la enseñanza de las matemáticas. Su diseño se ha llevado a cabo mediante un recorrido de estudio e investigación y tiene como objetivo fomentar el alfabetismo matemático para dar respuesta a la falta de significatividad y funcionalidad de los conocimientos matemáticos en el aula.

Se presenta una propuesta matemática llamada ¡Pizzas para la fiesta!, que nace de la necesidad de fomentar el cambio en la enseñanza de las matemáticas. Su diseño se ha llevado a cabo mediante un recorrido de estudio e investigación y tiene como objetivo fomentar el alfabetismo matemático para dar respuesta a la falta de significatividad y funcionalidad de los conocimientos matemáticos en el aula.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza primaria; primera infancia; matemáticas; medios de enseñanza; representación mental
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.