Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Cómo evitar las preguntas de los niños

URI:
http://hdl.handle.net/11162/234
Full text:
http://pakenredes.cepalcala.org/ ...
View/Open
00120123000092.pdf (128.0Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Brenifier, Oscar
Date:
2011
Published in:
P@k-en-redes. 2011, v. 1, n. 9, junio ; 8 p.
Abstract:

Se analizan detalladamente los pretextos más frecuentes que los adultos (padres y profesores) alegan para no tomarse en serio las preguntas de los niños y que impiden que los primeros puedan filosofar con los segundos. Si se quiere que los niños sean seres autónomos es necesario que se cambie la actitud condescendiente hacia ellos. No se pretende proponer un extenso estudio sobre la cuestión, solo arrojar un poco de luz sobre la actividad filosófica, y poder así obtener algunas consecuencias provechosas.

Se analizan detalladamente los pretextos más frecuentes que los adultos (padres y profesores) alegan para no tomarse en serio las preguntas de los niños y que impiden que los primeros puedan filosofar con los segundos. Si se quiere que los niños sean seres autónomos es necesario que se cambie la actitud condescendiente hacia ellos. No se pretende proponer un extenso estudio sobre la cuestión, solo arrojar un poco de luz sobre la actividad filosófica, y poder así obtener algunas consecuencias provechosas.

Leer menos
Materias (TEE):
filosofía; relación niño-adulto; autonomía; práctica pedagógica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.