Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Eficacia de los programas bilingües en Extremadura

URI:
https://hdl.handle.net/11162/226783
View/Open
Art. 11.pdf (716.2Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Alcalá Suárez, Fernando; Hurtado Alvarado, Marina
Date:
2021
Published in:
Cáparra : revista de innovación y experiencias educativas de los Centros de Profesores y Recursos de la Provincia de Cáceres. 2021, n. 20 ; p. 68-75
Abstract:

Se reflexiona sobre la diferencia entre lo que es una sección bilingüe y en qué consiste el programa educativo MEFP/British Council. Posteriormente se analiza su eficacia en el IES Al-Qázeres de Cáceres mediante una interpretación teórica y una muestra práctica del mismo. Esta última cosistió en la planificación y organización por parte de los alumnos de 4º de Educación Secundaria Obligatoria, de su ceremonia de graduación, utilizando el inglés como lengua vehicular

Se reflexiona sobre la diferencia entre lo que es una sección bilingüe y en qué consiste el programa educativo MEFP/British Council. Posteriormente se analiza su eficacia en el IES Al-Qázeres de Cáceres mediante una interpretación teórica y una muestra práctica del mismo. Esta última cosistió en la planificación y organización por parte de los alumnos de 4º de Educación Secundaria Obligatoria, de su ceremonia de graduación, utilizando el inglés como lengua vehicular

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza bilingüe; lengua inglesa; aprendizaje de lenguas; bilingüismo
Otras Materias:
British Council; Extremadura
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.