Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Pandemia y pospandemia, motores del cambio educativo

URI:
https://hdl.handle.net/11162/225463
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Castro Sánchez, María; Luengo Horcajo, Florencio
Date:
2021
Published in:
Cuadernos de Pedagogía. 2021, n. 524, octubre ; p. 80-87
Abstract:

Reflexión sobre las tres fases del desarrollo de la pandemia y las iniciativas de las escuelas: desde el cierre de aulas, la vuelta al centro escolar, las perspectivas de futuro. Además se analiza la organización de los centros educativos y el reto futuro de docentes y administraciones: el modelo educativo está obsoleto y es preciso resolverlo con mayor capacidad profesional docente y medios conectados con mejoras que favorezcan proyectos educativos de toda la comunidad.

Reflexión sobre las tres fases del desarrollo de la pandemia y las iniciativas de las escuelas: desde el cierre de aulas, la vuelta al centro escolar, las perspectivas de futuro. Además se analiza la organización de los centros educativos y el reto futuro de docentes y administraciones: el modelo educativo está obsoleto y es preciso resolverlo con mayor capacidad profesional docente y medios conectados con mejoras que favorezcan proyectos educativos de toda la comunidad.

Leer menos
Materias (TEE):
personal docente; epidemia; adaptabilidad; gestión del centro de enseñanza
Otras Materias:
COVID-19
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.