Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Innovaciones en la formación práctica del profesorado

URI:
https://hdl.handle.net/11162/217344
Full text:
https://summa.upsa.es/details.vm ...
View/Open
García.pdf (930.5Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
García Rodríguez, María Luisa; Mena Marcos, Juan José; Gómez Sánchez, Rubén; Leijen, A; Husu, J; Toom, A; Knezic, D; Paulien, C; Meijer Pedaste, M; Allas, R; Tiilikainen, M; Heikonen, L
Date:
2017
Published in:
Papeles salmantinos de educación. 2017, n. 21 ; p. 125-132
Abstract:

La vertiente práctica de la formación docente, ha de ofrecer óptimos recursos para aprender a enseñar. A ese fin contribuye el Proyecto Europeo “Action-oriented teacher knowledge”, (ACTTEA), desarrollado en cuatro países, entre ellos España. Acomete la formación del profesorado mediante la reflexión guiada con el fin de generar conocimiento profesional a partir de la práctica docente efectuada durante la estancia en Centros Escolares.

La vertiente práctica de la formación docente, ha de ofrecer óptimos recursos para aprender a enseñar. A ese fin contribuye el Proyecto Europeo “Action-oriented teacher knowledge”, (ACTTEA), desarrollado en cuatro países, entre ellos España. Acomete la formación del profesorado mediante la reflexión guiada con el fin de generar conocimiento profesional a partir de la práctica docente efectuada durante la estancia en Centros Escolares.

Leer menos
Materias (TEE):
formación de profesores; práctica pedagógica; metodología; medios de enseñanza; período de prácticas; necesidad de formación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.