Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Competencia perceptiva de la música y patrones musicales : formar a escuchadores competentes

URI:
https://hdl.handle.net/11162/211464
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Zaragozà Muñoz, Josep Lluis
Date:
2021
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. 2021, n. 86, enero-marzo ; p. 57-66
Abstract:

Se describe cómo el aprendizaje por competencias requiere que los estudiantes de música deduzcan y usen los conocimientos construidos en el aula en contextos cotidianos. Uno de los ámbitos de uso de la música más relevante es la escucha, por lo que un objetivo primordial debería ser formar “buenos escuchadores”, competentes y reflexivos. El concepto patrón musical es clave para conectar el aprendizaje realizado en el aula con su uso funcional.

Se describe cómo el aprendizaje por competencias requiere que los estudiantes de música deduzcan y usen los conocimientos construidos en el aula en contextos cotidianos. Uno de los ámbitos de uso de la música más relevante es la escucha, por lo que un objetivo primordial debería ser formar “buenos escuchadores”, competentes y reflexivos. El concepto patrón musical es clave para conectar el aprendizaje realizado en el aula con su uso funcional.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; enseñanza secundaria; proceso de aprendizaje; método de enseñanza; escucha; destreza
Otras Materias:
ESO
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.