Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El cerebro matemático en el aula : algunas ideas clave

URI:
https://hdl.handle.net/11162/207199
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Guillén Buil, Jesús C.
Date:
2020
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2020, n. 507, marzo ; p. 98-103
Abstract:

Estamos empezando a entender cómo la escuela desarrolla la comprensión del número exacto y de la aritmética e incluso de cómo podemos ayudar a los niños con riesgo de desarrollar discalculia (o problemas asociados al cálculo) a través de juegos sencillos. El conocimiento de cómo la aritmética se implementa en el cerebro que proviene de la neurociencia cognitiva tiene muchas implicaciones educativas.

Estamos empezando a entender cómo la escuela desarrolla la comprensión del número exacto y de la aritmética e incluso de cómo podemos ayudar a los niños con riesgo de desarrollar discalculia (o problemas asociados al cálculo) a través de juegos sencillos. El conocimiento de cómo la aritmética se implementa en el cerebro que proviene de la neurociencia cognitiva tiene muchas implicaciones educativas.

Leer menos
Materias (TEE):
neurología; cerebro; aritmética; cálculo
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.