Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Los ambientes de aprendizaje : motores de reflexión, experimentación y descubrimiento

URI:
https://hdl.handle.net/11162/200491
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Matamalas Batle, Maria Antonia
Date:
2020
Published in:
Aula de innovación educativa. 2020, n. 294, junio ; p. 41-44
Abstract:

Se presenta el CEIP Molí d’en Xema y como se trabaja mediante diferentes metodologías globalizadoras e innovadoras. Una de ellas son los ambientes de aprendizaje. Los ambientes del centro han experimentado muchos cambios. Han partido de la pirámide de Maslow para tener en cuenta las necesidades de cada niño y, contemplando el currículo, se ha trenzado una línea de escuela respetuosa con su ritmo de aprendizaje.

Se presenta el CEIP Molí d’en Xema y como se trabaja mediante diferentes metodologías globalizadoras e innovadoras. Una de ellas son los ambientes de aprendizaje. Los ambientes del centro han experimentado muchos cambios. Han partido de la pirámide de Maslow para tener en cuenta las necesidades de cada niño y, contemplando el currículo, se ha trenzado una línea de escuela respetuosa con su ritmo de aprendizaje.

Leer menos
Materias (TEE):
ambiente escolar; proceso de aprendizaje; metodología; experimentación
Otras Materias:
Maslow, Abraham Harold
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.