Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Los cuentos como herramienta para conocer el mundo e implicarnos

URI:
https://hdl.handle.net/11162/200226
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Bär Kwast, Brenda Nazarena; Arribas, Chelo
Date:
2017
Published in:
Aula de innovación educativa. 2017, n. 262, junio ; p. 53-57
Abstract:

Se describe cómo la Asociación Solidaria Blau Magenta y el alumnado de 2.º de primaria de la escuela Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia de Barcelona han llevado a cabo un proyecto de intercambio cultural con metodología de aprendizaje servicio. Con la intención de sensibilidad en valores y actitudes que ayuden a construir una cultura de paz en el mundo, en los tiempos de biblioteca, el alumnado ha elaborado unos cuentos ilustrados con niños y niñas de la Indica y ha organizado un espacio de cuentos para las familias.

Se describe cómo la Asociación Solidaria Blau Magenta y el alumnado de 2.º de primaria de la escuela Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia de Barcelona han llevado a cabo un proyecto de intercambio cultural con metodología de aprendizaje servicio. Con la intención de sensibilidad en valores y actitudes que ayuden a construir una cultura de paz en el mundo, en los tiempos de biblioteca, el alumnado ha elaborado unos cuentos ilustrados con niños y niñas de la Indica y ha organizado un espacio de cuentos para las familias.

Leer menos
Materias (TEE):
educación inter-cultural; cuento; desarrollo cultural; intercambio cultural
Otras Materias:
aprendizaje-servicio
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.