Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Escuela rural y comunidad : la innovación que hemos ignorado

URI:
https://hdl.handle.net/11162/199553
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Tomazzoli, Elisabetta
Date:
2018
Published in:
Aula de innovación educativa. 2018, n. 270, marzo ; p. 29-32
Abstract:

Se describe cómo la organización multigrado, reconocida por su función histórica en la alfabetización de las periferias socioeconómicas, puede llegar a ser un laboratorio de experimentación, por lo menos en lo que se refiere a dos elementos: el aula multigrado y el modelo de enseñanza-aprendizaje. De esta forma, las escuelas rurales, con sus características peculiares, pueden ser el punto de partida para futuras tomas de decisiones en oposición a un sistema escolar homogéneo.

Se describe cómo la organización multigrado, reconocida por su función histórica en la alfabetización de las periferias socioeconómicas, puede llegar a ser un laboratorio de experimentación, por lo menos en lo que se refiere a dos elementos: el aula multigrado y el modelo de enseñanza-aprendizaje. De esta forma, las escuelas rurales, con sus características peculiares, pueden ser el punto de partida para futuras tomas de decisiones en oposición a un sistema escolar homogéneo.

Leer menos
Materias (TEE):
escuela rural; organización; comunidad; innovación pedagógica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.