Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

¡El compartir «sabe» mejor!

URI:
https://hdl.handle.net/11162/199152
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Majarenas Velázquez, Monika; Fernández Ezeiza, Susana
Date:
2019
Published in:
Aula de innovación educativa. 2019, n. 279, febrero ; p. 22-26
Abstract:

Se presenta la estructura de «Seguimiento del alumnado» que permite recoger, analizar y valorar el proceso de cada alumna y alumno, a la vez que facilita, elaborar y diseñar estrategias conjuntas de intervención con mayor flexibilidad. Posibilita la acción educativa compartida, ya que todo el profesorado que incide en un grupo se implica en la tutoría. La reflexión sobre la práctica se convierte en un instrumento de formación para el profesorado.

Se presenta la estructura de «Seguimiento del alumnado» que permite recoger, analizar y valorar el proceso de cada alumna y alumno, a la vez que facilita, elaborar y diseñar estrategias conjuntas de intervención con mayor flexibilidad. Posibilita la acción educativa compartida, ya que todo el profesorado que incide en un grupo se implica en la tutoría. La reflexión sobre la práctica se convierte en un instrumento de formación para el profesorado.

Leer menos
Materias (TEE):
sistema tutorial; tutoría; orientación pedagógica; individualización; rol del profesor
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.