Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aproximación al concepto de creatividad desde una perspectiva psicológica

URI:
http://hdl.handle.net/11162/197460
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Latorre Latorre, Angel; Fortes del Valle, M. Carmen
Date:
1997
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. 1997, n. 8, julio-septiembre ; p. 7
Abstract:

Se presenta información sobre el concepto de creatividad en psicología, destacando que algunos investigadores la consideran como un componente de la inteligencia y otros como un componente de la personalidad. Se realiza un análisis de la creatividad e improvisación en el aula de música, ofreciendo algunas sugerencias para desarrollar esta capacidad en los contextos educativos.

Se presenta información sobre el concepto de creatividad en psicología, destacando que algunos investigadores la consideran como un componente de la inteligencia y otros como un componente de la personalidad. Se realiza un análisis de la creatividad e improvisación en el aula de música, ofreciendo algunas sugerencias para desarrollar esta capacidad en los contextos educativos.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; música; creatividad; psicología
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.