Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

¿Especialistas o generalistas? : currículum oculto en la formación universitaria

URI:
http://hdl.handle.net/11162/196936
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gustems Carnicer, Josep
Date:
1999
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. 1999, n. 17, octubre-diciembre ; p. 21-28
Abstract:

Se analizan algunos aspectos sobre el llamado currículum oculto en la formación de maestros de música. Para ello, analiza el contenido del anterior y actual plan de estudios de la especialidad, así como distintos aspectos del estilo docente universitario (repertorio, instrumentos y materiales, música de conjunto, procedimientos, programación, discurso, evaluación y trabajo en equipo) para una mejor formación de maestros de música en la educación primaria.

Se analizan algunos aspectos sobre el llamado currículum oculto en la formación de maestros de música. Para ello, analiza el contenido del anterior y actual plan de estudios de la especialidad, así como distintos aspectos del estilo docente universitario (repertorio, instrumentos y materiales, música de conjunto, procedimientos, programación, discurso, evaluación y trabajo en equipo) para una mejor formación de maestros de música en la educación primaria.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; formación de profesores; música; programa implícito; planificación educativa
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.