Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

"Songwriting" : de la palabra a la música, de la emoción a la comunicación

URI:
http://hdl.handle.net/11162/195143
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Campo San Vicente, Patxi del; Bengoechea Menendez, Camino
Date:
2008
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. 2008, n. 43, abril-junio ; p. 63-72
Abstract:

Se pretenden mostrar las técnicas y el uso de una de las modalidades de la musicoterapia, el crear canciones o songwriting. Dada su relevancia y eficacia se pretende extender su uso no sólo al ámbito terapéutico sino también al educativo. La utilización sistemática del songwriting facilitará el desarrollo psicoafectivo de la persona, permitiéndole ser protagonista de su proceso de creación y crecimiento.

Se pretenden mostrar las técnicas y el uso de una de las modalidades de la musicoterapia, el crear canciones o songwriting. Dada su relevancia y eficacia se pretende extender su uso no sólo al ámbito terapéutico sino también al educativo. La utilización sistemática del songwriting facilitará el desarrollo psicoafectivo de la persona, permitiéndole ser protagonista de su proceso de creación y crecimiento.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; comunicación; creatividad; musicoterapia; música; emoción
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.