Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Expresión musical digital con alumnos con discapacidad motora

URI:
http://hdl.handle.net/11162/193988
Education Level:
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Peñalba Acitores, Alicia
Date:
2015
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. 2015, n. 65, octubre-diciembre ; p. 58-63
Abstract:

Se estudian las posibilidades, las limitaciones y las implicaciones del uso de un instrumento digital en alumnos de 3-16 años de edad con parálisis cerebral de un centro educativo de educación especial. Dicho instrumento transforma el movimiento del cuerpo en música y se puede adaptar a las necesidades de cada alumno. Se incentiva así la motricidad, la coordinación, la autonomía personal, la autoestima y la capacidad de disfrute.

Se estudian las posibilidades, las limitaciones y las implicaciones del uso de un instrumento digital en alumnos de 3-16 años de edad con parálisis cerebral de un centro educativo de educación especial. Dicho instrumento transforma el movimiento del cuerpo en música y se puede adaptar a las necesidades de cada alumno. Se incentiva así la motricidad, la coordinación, la autonomía personal, la autoestima y la capacidad de disfrute.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; expresión corporal; educación especial; parálisis cerebral; musicoterapia
Otras Materias:
Alumnos con Necesidades Educativas Especiales (ACNEE)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.