Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Docencia compartida y cambios en la organización escolar : profesores y aulas de puertas abiertas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/192825
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Hernández Revuelta, Ana
Date:
2019
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2019, n. 503, noviembre ; p. 84-90
Abstract:

La autora explica como el centro, IES Julio Verne (Leganés, Madrid), ha “roto” la estructura horaria que encorseta el aprendizaje para favorecer que este no esté supeditado a la estructura jerárquica y rígida hora-aula-profesor-grupo de alumnos-asignatura sino a la inversa, que la organización del aprendizaje y la adquisición de conocimientos sean prioritarios.

La autora explica como el centro, IES Julio Verne (Leganés, Madrid), ha “roto” la estructura horaria que encorseta el aprendizaje para favorecer que este no esté supeditado a la estructura jerárquica y rígida hora-aula-profesor-grupo de alumnos-asignatura sino a la inversa, que la organización del aprendizaje y la adquisición de conocimientos sean prioritarios.

Leer menos
Materias (TEE):
centro de enseñanza secundaria; gestión del centro de enseñanza; proyecto educativo de centro
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.