Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Formación inicial del profesorado de Educación Secundaria en América Latina : dilemas y desafíos

URI:
http://hdl.handle.net/11162/191913
Full text:
https://revistaseug.ugr.es/index ...
View/Open
Formación.pdf (1000.Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Vaillant Alcalde, Denise Elena
Date:
2019
Published in:
Profesorado : revista de curriculum y formación del profesorado. 2019, v. 23, n. 3 ; p. 35-52
Abstract:

La formación inicial del profesorado de educación secundaria es desde hace tiempo uno de los focos de atención prioritarios de la agenda educativa latinoamericana. La temática ha ganado su lugar en el discurso sin ser objeto de reformas e innovaciones sistemáticas y sustantivas. Se parte de una sistematización de la evidencia disponible y se presentan algunos desafíos y dilemas para la próxima década.

La formación inicial del profesorado de educación secundaria es desde hace tiempo uno de los focos de atención prioritarios de la agenda educativa latinoamericana. La temática ha ganado su lugar en el discurso sin ser objeto de reformas e innovaciones sistemáticas y sustantivas. Se parte de una sistematización de la evidencia disponible y se presentan algunos desafíos y dilemas para la próxima década.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza secundaria; formación de profesores; formación inicial; estudiante para profesor; América del Sur
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.