Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Experiences of problem solving in whole class interactions

URI:
http://hdl.handle.net/11162/190983
Full text:
https://aiem.es/article/view/391 ...
View/Open
AIEM 16-1.pdf (125.5Kb)
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ingram, Jenni; Riser, Paul Alan
Date:
2019
Published in:
Avances de investigación en educación matemática. 2019, n. 16 ; p. 5-21
Abstract:

La resolución de problemas se considera con frecuencia una parte esencial del aprendizaje de las matemáticas. Se presenta un estudio que examina las interacciones de la clase en torno a los problemas y su resolución en el aula de matemáticas. Se muestra cómo los estudiantes participan en una gama limitada de acciones de resolución de problemas y que las acciones en las que sí participan son controladas por los maestros. Este resultado plantea implicaciones acerca de cómo los estudiantes perciben e interpretan resolver problemas de matemáticas

La resolución de problemas se considera con frecuencia una parte esencial del aprendizaje de las matemáticas. Se presenta un estudio que examina las interacciones de la clase en torno a los problemas y su resolución en el aula de matemáticas. Se muestra cómo los estudiantes participan en una gama limitada de acciones de resolución de problemas y que las acciones en las que sí participan son controladas por los maestros. Este resultado plantea implicaciones acerca de cómo los estudiantes perciben e interpretan resolver problemas de matemáticas

Leer menos
Materias (TEE):
solución de problemas; matemáticas; interacción
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.