Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La clase al revés y las TIC : cómo usar la tecnología y no morir en el intento

URI:
http://hdl.handle.net/11162/190743
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Alemany, Vicente
Date:
2018
Published in:
Íber : didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. 2018, n. 90, enero-marzo ; p. 38-41
Abstract:

Se muestra cómo la aplicación y puesta en marcha de las nuevas tecnologías puede convertirse en nuestro aliado para «darle la vuelta a la clase». Con una sencilla selección de herramientas, sin necesidad de «estar a la última», y partiendo de nuestra propia «competencia digital», es posible iniciar un proceso de transformación de la práctica docente y del proceso de enseñanza-aprendizaje con un éxito más que esperanzador.

Se muestra cómo la aplicación y puesta en marcha de las nuevas tecnologías puede convertirse en nuestro aliado para «darle la vuelta a la clase». Con una sencilla selección de herramientas, sin necesidad de «estar a la última», y partiendo de nuestra propia «competencia digital», es posible iniciar un proceso de transformación de la práctica docente y del proceso de enseñanza-aprendizaje con un éxito más que esperanzador.

Leer menos
Materias (TEE):
nuevas tecnologías; innovación pedagógica; medios de enseñanza; aplicación informática; metodología
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.