Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Líneas del tiempo para ordenar la historia

URI:
http://hdl.handle.net/11162/190665
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fernández Rufete, María; Fernández Rufete Navarro, Anna
Date:
2017
Published in:
Íber : didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. 2017, n. 88, julio-septiembre ; p. 64-70
Abstract:

Se presenta una propuesta didáctica que involucra el uso de las TIC en el área de ciencias sociales en la etapa de educación primaria con el fin de crear líneas del tiempo interactivas con la herramienta Timetoast. La línea del tiempo se convierte en un recurso versátil para conocer unidades de medida temporal y su significado, y adquirir las nociones de sucesión, duración y simultaneidad, motivando al alumnado a investigar hechos históricos.

Se presenta una propuesta didáctica que involucra el uso de las TIC en el área de ciencias sociales en la etapa de educación primaria con el fin de crear líneas del tiempo interactivas con la herramienta Timetoast. La línea del tiempo se convierte en un recurso versátil para conocer unidades de medida temporal y su significado, y adquirir las nociones de sucesión, duración y simultaneidad, motivando al alumnado a investigar hechos históricos.

Leer menos
Materias (TEE):
historia; medios de enseñanza; ciencias sociales; nuevas tecnologías; enseñanza primaria
Otras Materias:
mapa conceptual
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.