Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Promover hábitos de alimentación y estilos de vida saludables en el medio escolar : ¿una asignatura pendiente?

URI:
http://hdl.handle.net/11162/190271
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Aranceta Bartrina, Javier; Pérez Rodrigo, Carmen
Date:
2019
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2019, n. 497, marzo-abril ; p. 212-216
Abstract:

El artículo analiza el importante papel que tiene tanto la familia como la escuela en la adquisición de hábitos saludables de alimentación en los niños y niñas. Además, el autor considera que la educación alimentaria y nutricional en la escuela aprovecha el entorno del colegio y crea oportunidades de aprendizaje y experiencias que pueden moldear patrones alimentarios más saludables, especialmente si este entorno alimentario lo es.

El artículo analiza el importante papel que tiene tanto la familia como la escuela en la adquisición de hábitos saludables de alimentación en los niños y niñas. Además, el autor considera que la educación alimentaria y nutricional en la escuela aprovecha el entorno del colegio y crea oportunidades de aprendizaje y experiencias que pueden moldear patrones alimentarios más saludables, especialmente si este entorno alimentario lo es.

Leer menos
Materias (TEE):
salud; educación alimentaria; hábito alimentario; nutrición; responsabilidad de los padres
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.