Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El contenido como vehículo para el desarrollo competencial : no solo es la didáctica

URI:
http://hdl.handle.net/11162/189144
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Vilella Miró, Xavier
Date:
2019
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2019, n. 83 ; p. 14-21
Abstract:

La metodología es una de las claves para conseguir el máximo desarrollo de las competencias del alumnado, pero en estos tiempos de ofertas milagrosas sigue siendo el profesorado, reflexionando sobre su práctica, quien lo va a conseguir. Cuatro términos ayudarán a los profesores a tener éxito en su formación: enriquecimiento, andamiaje, empoderamiento y metarreflexión.

La metodología es una de las claves para conseguir el máximo desarrollo de las competencias del alumnado, pero en estos tiempos de ofertas milagrosas sigue siendo el profesorado, reflexionando sobre su práctica, quien lo va a conseguir. Cuatro términos ayudarán a los profesores a tener éxito en su formación: enriquecimiento, andamiaje, empoderamiento y metarreflexión.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; didáctica; formación continua; método de enseñanza; destreza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.