Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Instrumentos de evaluación para el establecimiento de conexiones en el aula

URI:
http://hdl.handle.net/11162/189125
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Marín Tabuenca, Ana; Martí Muñoz, Laura; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa; Márquez Bargalló, Conxita
Date:
2018
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2018, n. 81 ; p. 30-40
Abstract:

Se reflexiona sobre la importancia de la evaluación en la planificación de una secuencia didáctica que promueve el establecimiento de conexiones entre matemáticas y ciencias. Para ello, se describen actividades e instrumentos de evaluación para favorecer la autorregulación del aprendizaje en la construcción de conocimientos científicos, transferibles a la interpretación del fenómeno de crecimiento de una población.

Se reflexiona sobre la importancia de la evaluación en la planificación de una secuencia didáctica que promueve el establecimiento de conexiones entre matemáticas y ciencias. Para ello, se describen actividades e instrumentos de evaluación para favorecer la autorregulación del aprendizaje en la construcción de conocimientos científicos, transferibles a la interpretación del fenómeno de crecimiento de una población.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; ciencias de la naturaleza; didáctica; interdisciplinariedad; estrategia de aprendizaje; evaluación; actividades escolares
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.