Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

¿Para qué enseñamos estadística y probabilidad?

URI:
http://hdl.handle.net/11162/188449
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Moreno Verdejo, Antonio Javier
Date:
2017
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2017, n. 76 ; p. 9-15
Abstract:

Se pretende encontrar respuestas a la pregunta de para qué enseñar estadística y probabilidad indagando en los contextos en los que son utilizadas y en aquellos que han acelerado su desarrollo junto a los aspectos característicos del pensamiento estadístico. Tras revisar las características específicas de este pensamiento, se enumeran aquellas razones que se sitúan a modo de objetivos de lo que se considera el desarrollo del sentido estocástico.

Se pretende encontrar respuestas a la pregunta de para qué enseñar estadística y probabilidad indagando en los contextos en los que son utilizadas y en aquellos que han acelerado su desarrollo junto a los aspectos característicos del pensamiento estadístico. Tras revisar las características específicas de este pensamiento, se enumeran aquellas razones que se sitúan a modo de objetivos de lo que se considera el desarrollo del sentido estocástico.

Leer menos
Materias (TEE):
estadística; probabilidad; didáctica; investigación educativa; investigación sobre programas de estudios
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.