Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Geometría en el arte : el prerrománico asturiano

URI:
http://hdl.handle.net/11162/187921
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Antón Sancho, Álvaro; Barbado García, Pilar
Date:
2015
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2015, n. 68 ; p. 67-74
Abstract:

Se presenta un modo de introducir algunas nociones geométricas básicas en primaria a través de visitas a ciertos complejos arquitectónicos cercanos. En concreto, se ha seleccionado el prerrománico asturiano para ilustrar las nociones de perímetro, área, semejanza y equivalencia de figuras planas y teorema de Pitágoras. Así pues, de un modo abierto y significativo, se logra trabajar las competencias clave de manera integrada y multidisciplinar.

Se presenta un modo de introducir algunas nociones geométricas básicas en primaria a través de visitas a ciertos complejos arquitectónicos cercanos. En concreto, se ha seleccionado el prerrománico asturiano para ilustrar las nociones de perímetro, área, semejanza y equivalencia de figuras planas y teorema de Pitágoras. Así pues, de un modo abierto y significativo, se logra trabajar las competencias clave de manera integrada y multidisciplinar.

Leer menos
Materias (TEE):
geometría; didáctica; innovación pedagógica; arquitectura; interdisciplinariedad; arte
Otras Materias:
Prerrománico; Asturias (Comunidad Autónoma)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.