Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Mirar profesionalmente el aprendizaje de las matemáticas : un ejemplo en el dominio de la generalización

URI:
http://hdl.handle.net/11162/187884
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fernández Verdú, Ceneida; Sánchez-Matamoros García, Gloria María
Date:
2015
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2015, n. 68 ; p. 39-48
Abstract:

Una de las competencias del profesor de matemáticas es mirar profesionalmente la enseñanza-aprendizaje de las matemáticas. Por ello, se presentan las características de esta competencia docente a partir de lo que los estudiantes para profesor pueden reconocer como evidencias de la progresión conceptual del proceso de generalización.

Una de las competencias del profesor de matemáticas es mirar profesionalmente la enseñanza-aprendizaje de las matemáticas. Por ello, se presentan las características de esta competencia docente a partir de lo que los estudiantes para profesor pueden reconocer como evidencias de la progresión conceptual del proceso de generalización.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza superior; estudiante para profesor; matemáticas; proceso de aprendizaje; generalización; desarrollo profesional
Otras Materias:
ESO
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.