Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La atención : un proceso imprescindible en el aprendizaje

URI:
http://hdl.handle.net/11162/186988
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Guillén Buil, Jesús C.
Date:
2018
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2018, n. 490, junio ; p. 130-132
Abstract:

La tradicional clase magistral permite al docente suministrar una gran cantidad de información en un período corto de tiempo, pero si analizamos su incidencia en el aprendizaje su eficiencia puede ser baja, debido, básicamente, a la dificultad del estudiante para mantener la atención durante periodos prolongados. Existe una gran diversidad de estrategias pedagógicas que pueden estimular el cerebro y captar su atención, siempre y cuando conlleven cambio y novedad.

La tradicional clase magistral permite al docente suministrar una gran cantidad de información en un período corto de tiempo, pero si analizamos su incidencia en el aprendizaje su eficiencia puede ser baja, debido, básicamente, a la dificultad del estudiante para mantener la atención durante periodos prolongados. Existe una gran diversidad de estrategias pedagógicas que pueden estimular el cerebro y captar su atención, siempre y cuando conlleven cambio y novedad.

Leer menos
Materias (TEE):
atención; estudiante; proceso de aprendizaje; cerebro
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.