Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Cómo afecta la formación en red al aprendizaje de los alumnos

URI:
http://hdl.handle.net/11162/186623
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Lobillo, Conchi; Jiménez Muñoz, Ana Isabel
Date:
2018
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2018, n. 486, febrero ; p. 74-78
Abstract:

Este es el tercer año en la red Xarxa del centro de Primaria Joan Salvat Papasseit. La formación en red ha permitido compartir las buenas prácticas de maestros de otras escuelas mejorando las suyas. Además de modificar la forma en cómo aprenden los alumnos se ha replanteado la evaluación convirtiéndola en una herramienta para que el niño sepa cómo progresa y qué tiene que modificar para mejorar sus aprendizajes.

Este es el tercer año en la red Xarxa del centro de Primaria Joan Salvat Papasseit. La formación en red ha permitido compartir las buenas prácticas de maestros de otras escuelas mejorando las suyas. Además de modificar la forma en cómo aprenden los alumnos se ha replanteado la evaluación convirtiéndola en una herramienta para que el niño sepa cómo progresa y qué tiene que modificar para mejorar sus aprendizajes.

Leer menos
Materias (TEE):
formación de profesores; red de información; práctica pedagógica; calidad de la enseñanza; proceso de aprendizaje; relaciones entre centros de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.