Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Por un pacto tecnológico educativo

URI:
http://hdl.handle.net/11162/183336
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Rodríguez López, Joaquín
Date:
2018
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2018, n. 488, abril-mayo ; p. 92-101
Abstract:

La necesidad de un pacto tecnológico educativo nace fundamentalmente de nuestra obligación de formar a ciudadanos conscientes de las posibilidades y riesgos que el uso de una misma tecnología conlleva, ciudadanos instruidos y críticos que decidan de manera fundamentada qué uso hacer de las potencialidades que ofrece, utilizándolas o rechazándolas, y determinen cuándo resulta significativo o cuándo contraproducente utilizarlas.

La necesidad de un pacto tecnológico educativo nace fundamentalmente de nuestra obligación de formar a ciudadanos conscientes de las posibilidades y riesgos que el uso de una misma tecnología conlleva, ciudadanos instruidos y críticos que decidan de manera fundamentada qué uso hacer de las potencialidades que ofrece, utilizándolas o rechazándolas, y determinen cuándo resulta significativo o cuándo contraproducente utilizarlas.

Leer menos
Materias (TEE):
sistema educativo; cambio tecnológico; prevención; política de la educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.