Show simple item record

dc.contributor.advisorLázaro Ibarrola, Amparo
dc.contributor.authorCerdán López, María
dc.contributor.otherUniversidad Pública de Navarra – Nafarroako Unibertsitate Publikoaspa
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationp. 26-28spa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2454/10143spa
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11162/173726
dc.descriptionMáster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria, Curso 2012-2013, Universidad Pública de Navarraspa
dc.descriptionResumen en inglés tomado de la publicaciónspa
dc.description.abstractEl objetivo principal es explorar la conciencia del comportamiento estratégico de los estudiantes de ESL/EFL, de los más jóvenes (1º ESO) y de los mayores (2º de Bachillerato) en el centro escolar "Hijas de Jesús" ; analizar el comportamiento estratégico de los alumnos en diferentes niveles; comparar las similitudes y diferencias entre ellos y, finalmente, comprobar si, como algunas investigaciones anteriores en este campo sugieren (O'Malley, Chamot, Kupper, 1986; Rubin 1975), existe cualquier tipo de correlación entre el amplio uso de estrategias y las más altas calificaciones en la clase.spa
dc.description.abstractThe present paper delves into cognitive psychology in the field of learning strategies, which are the techniques and methods which language students use to enhance their own learning. The present research into language learning strategies aims to identify the most used strategies among ESL students and to compare the strategic behaviour of younger (1º ESO) and older (2º Bachillerato) groups in the “Hijas de Jesús” school center. Furthermore, it delves into an almost untrodden field of study as it analyses the possible correlation between the students’ use of strategies and the highest marks of the group which is still open to study and which can provide different points of view to conduct further research into the process of ESL/EFL learning and the complicated system of language learning strategies. The main goal of the present study is to explore strategic behaviour awareness from the students’ part, to analyse the pupils’ strategic behaviour in different levels and to compare the similarities and differences among them and finally to check if, as some previous research in this field suggest (O'Malley, Chamot, Kupper, 1986; Rubin 1975), there is any kind of correlation between the wide use of strategies and the highest marks in the class which would be a noteworthy aspect if this hypothesis was accomplished.spa
dc.format.extent30 p.spa
dc.format.mediumDigitalspa
dc.language.isoengspa
dc.rightsCuando no se especifique otra condición, los documentos incorporados a Redined a texto completo, se hallan bajo las condiciones de uso de sólo lectura y únicamente podrán ser citados con reconocimiento del autor(es). Para cualquier otro uso, deberá solicitarse el permiso del autor (es)spa
dc.subjectestrategia de aprendizajespa
dc.subjectlengua inglesaspa
dc.subjectaprendizaje de lenguasspa
dc.subjectlenguas extranjerasspa
dc.subject.otherESOspa
dc.subject.otherbachilleratospa
dc.titleAnalysis of ESL/EFL Spanish students strategical behaviour within four different age and level stageseng
dc.typeTrabajo fin de másterspa
dc.audienceProfesoradospa
dc.bbddInvestigacionesspa
dc.description.paisESPspa
dc.educationLevelEducación Secundariaspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

    Show simple item record