Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La evaluación de las competencias básicas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/169069
Full text:
https://avances.adide.org/index. ...
View/Open
ase12_art04.pdf (447.4Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Polo Martínez, Ignacio
Date:
2010
Published in:
Avances en supervisión educativa. 2010, n. 12, mayo ; 11 p.
Abstract:

A pesar de estar claramente contemplada la evaluación de las competencias básicas dentro de la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación (LOE) y las correspondientes órdenes que regulan la concreción de los currículos de las diferentes comunidades autónomas, existen claras carencias. En este sentido, se presenta un estudio en el que se pretende evidenciar y, posteriormente, realizar una propuesta constructiva que facilite una posible solución a las deficiencias planteadas.

A pesar de estar claramente contemplada la evaluación de las competencias básicas dentro de la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación (LOE) y las correspondientes órdenes que regulan la concreción de los currículos de las diferentes comunidades autónomas, existen claras carencias. En este sentido, se presenta un estudio en el que se pretende evidenciar y, posteriormente, realizar una propuesta constructiva que facilite una posible solución a las deficiencias planteadas.

Leer menos
Materias (TEE):
evaluación; destrezas básicas; solución de problemas; desarrollo de programas de estudios; indicador
Otras Materias:
Ley Orgánica 2/2006 de Educación (LOE)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.