Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Análisis de algunos criterios para diferenciar entre ciencia y tecnología

URI:
http://hdl.handle.net/11162/167084
Full text:
https://www.raco.cat/index.php/E ...
View/Open
21546-21470-1-PB.pdf (74.91Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Acevedo Díaz, José Antonio
Date:
1998
Published in:
Enseñanza de las ciencias : revista de investigación y experiencias didácticas. 1998, v. 16, n. 3, noviembre ; p. 409-420
Abstract:

Hasta ahora, la educación CTS (ciencia, tecnología y sociedad) no ha logrado discernir correctamente entre ciencia y tecnología. Se describe esta situación brevemente, y se analizan tres criterios para aclarar el panorama confuso existente en este dominio: las características específicas del conocimiento tecnológico; las actitudes hacia las publicaciones; y los propósitos de los Laboratorios de investigación académica e industrial.

Hasta ahora, la educación CTS (ciencia, tecnología y sociedad) no ha logrado discernir correctamente entre ciencia y tecnología. Se describe esta situación brevemente, y se analizan tres criterios para aclarar el panorama confuso existente en este dominio: las características específicas del conocimiento tecnológico; las actitudes hacia las publicaciones; y los propósitos de los Laboratorios de investigación académica e industrial.

Leer menos
Materias (TEE):
educación científica; estudios científicos; educación tecnológica; materia de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.