Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Enseñanza y aprendizaje de la lectoescritura en el 2º ciclo de Educación Infantil

URI:
http://hdl.handle.net/11162/165328
Full text:
http://uvadoc.uva.es/handle/1032 ...
View/Open
REDONDO_Maria_TFG.pdf (718.8Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Trabajo fin de grado
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Redondo Villahoz, María
Date:
2017
Abstract:

Se aborda la importancia de la lectura y la escritura en el segundo ciclo de la Educación Infantil, así como, la revisión de diferentes teorías acerca de la lectura y la escritura, y los modelos de enseñanza y aprendizaje de la lectoescritura en esta etapa. Del mismo modo, consta de una propuesta didáctica basada en una serie de actividades para el trabajo de la lectoescritura. Para finalizar, se aportan unas conclusiones acerca de la teoría expuesta.

Se aborda la importancia de la lectura y la escritura en el segundo ciclo de la Educación Infantil, así como, la revisión de diferentes teorías acerca de la lectura y la escritura, y los modelos de enseñanza y aprendizaje de la lectoescritura en esta etapa. Del mismo modo, consta de una propuesta didáctica basada en una serie de actividades para el trabajo de la lectoescritura. Para finalizar, se aportan unas conclusiones acerca de la teoría expuesta.

Leer menos
Materias (TEE):
lectura; escritura; enseñanza de lenguas; lengua materna
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.