Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El desarrollo del lenguaje oral en la etapa de infantil : posibles alteraciones

URI:
http://hdl.handle.net/11162/165103
Full text:
http://uvadoc.uva.es/handle/1032 ...
View/Open
MARTIN_Elsa_TFG.pdf (690.5Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Trabajo fin de grado
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Martín Lorenzo, Elsa
Date:
2017
Abstract:

Se ofrece un estudio de los aspectos teóricos más importantes que un maestro de Educación Infantil debe conocer sobre el desarrollo del lenguaje oral en esta etapa (3-6 años), como son las alteraciones comunes del lenguaje que puede encontrar en sus aulas. Se realiza una propuesta de intervención de un programa dedicado al desarrollo y la mejora del lenguaje oral, con el fin de proporcionar a los alumnos situaciones educativas que propicien el uso de su lengua.

Se ofrece un estudio de los aspectos teóricos más importantes que un maestro de Educación Infantil debe conocer sobre el desarrollo del lenguaje oral en esta etapa (3-6 años), como son las alteraciones comunes del lenguaje que puede encontrar en sus aulas. Se realiza una propuesta de intervención de un programa dedicado al desarrollo y la mejora del lenguaje oral, con el fin de proporcionar a los alumnos situaciones educativas que propicien el uso de su lengua.

Leer menos
Materias (TEE):
desarrollo del lenguaje; expresión oral; educación preescolar
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.