Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La curva de entonación en la enseñanza del español

URI:
http://hdl.handle.net/11162/157523
Full text:
https://sede.educacion.gob.es/pu ...
View/Open
Art. 1.pdf (265.7Kb)
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Quirós Colubi, Ángela
Date:
2013
Published in:
Azulejo para el aula de español. 2013, n. 6 ; p. 5-11
Abstract:

Se presenta una unidad didáctica dirigida a alumnos de ELE (B1/B2) en la que se aborda el estudio y la práctica de la entonación desde el enfoque comunicativo y la enseñanza por tareas. Los objetivos de la unidad eran: afianzar la identificación y producción de patrones melódicos correspondientes a las entonaciones enunciativa, interrogativa y exclamativa, adquirir patrones de entonación propios de determinados estados de ánimo e intenciones y valorar la importancia de la entonación en el acto comunicativo

Se presenta una unidad didáctica dirigida a alumnos de ELE (B1/B2) en la que se aborda el estudio y la práctica de la entonación desde el enfoque comunicativo y la enseñanza por tareas. Los objetivos de la unidad eran: afianzar la identificación y producción de patrones melódicos correspondientes a las entonaciones enunciativa, interrogativa y exclamativa, adquirir patrones de entonación propios de determinados estados de ánimo e intenciones y valorar la importancia de la entonación en el acto comunicativo

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza de lenguas; lengua española; lenguas extranjeras; prosodia; lenguaje hablado
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.